W
naszej szkole - Zespole Szkół nr 1 im. Anny Wazówny w Golubiu-Dobrzyniu w
latach 2018-2020 realizowany będzie projekt Erasmus+ STEAM like Leonardo (skrót
od ang. Science, Technology,
Engineering, Arts & Maths czyli nauka, technologia, inżynieria,
sztuka, matematyka - z Leonardo) we współpracy ze szkołami z Hiszpanii
(Girona), Włoch (Perugia), Belgii (Aalst) i Rumunii (Buzau). Celem projektu
jest ułatwienie uczenia się trudnych przedmiotów głównie ścisłych, takich jak
nauki przyrodnicze, technologia, inżynieria i matematyka poprzez sztukę
ukazując dokonania Leonarda da Vinci. Realizując projekt uczniowie będą
rozwijać kompetencje kluczowe, współpracować w międzynarodowym środowisku,
uczyć się pracy zespołowej, rozwiązywać problemy, stosować nowoczesne narzędzia
ICT, opracowywać i prezentować materiały w języku angielskim.
Cele projektu to:
1.
Zachęcenie uczniów do rozwijania swoich umiejętności i zdobywania
wiedzy z zakresu przedmiotów STEAM (skrót od ang. Science, Technology, Engineering, Arts & Maths czyli
nauka, technologia, inżynieria, sztuka, matematyka) ukazując dokonania Leonardo
da Vinci.
2.
Zwiększenie motywacji, zaangażowania w naukę oraz podejścia
uczniów do przedmiotów ścisłych czyniąc je miej abstrakcyjnymi.
3.
Polepszenie umiejętności społecznych, kulturowych, międzykulturowych i
językowych w
szkołach
partnerskich i interdyscyplinarnych rozwiązań i narzędzi, które
uatrakcyjnią zajęcia, rozwijając zainteresowania uczniów.
4.
Rozwijanie zdolności myślenia krytycznego, współpracy, pracy zespołowej,
kreatywnego rozwijania problemów.
5.
Opracowywanie, wdrażanie i udostępnianie innowacyjnych metod nauczania
przedmiotów STEAM z wykorzystaniem różnych narzędzi ICT, z zastosowaniem
nauczania CLIL i gamifikacji.
6. Umożliwienie nauczycielom skutecznego znajdowania, stosowania
innowacyjnych i interdyscyplinarnych
rozwiązań i narzędzi, które uatrakcyjnią zajęcia, rozwijając zainteresowania uczniów.
Projekt ma także
na celu zwiększenie motywacji, zaangażowania w naukę oraz podejścia
uczniów do przedmiotów ścisłych.
W ramach
projektu odbywać się będą liczne działania skupione kolejno wokół sześciu
tematów:
Leonardo
i jego czasy,
Leonardo
jako artysta,
anatom,
wizjoner,
wynalazca
i matematyk i naukowiec.
i matematyk i naukowiec.
Działania
projektowe, warsztaty i różnego rodzaju zajęcia prowadzone będą nie tylko
w szkole, ale także we współpracy z muzeami, instytucjami naukowymi, poprzez
gry miejskie i terenowe. Wierzymy, że zaangażowanie w interdyscyplinarny
projekt międzyprzedmiotowy pozwoli uczniom myśleć nieszablonowo i zauważać
związki między różnymi dyscyplinami.
No comments:
Post a Comment